loading...
گپستان
javad بازدید : 6 زمستان 1391 نظرات (0)

اگر پوستتان چرب  است ، روزی یک بار به آرامی پوست خود را با صابون غیر معطر (ترجیحاً صابون های آنتی باکتریال) بشویید. به این ترتیب که صورت خود را از کف بپوشانید و ماساژ دهید تا صابون در منافذ پوست نفوذ کند و چربی های تجمع یافته و آلودگی ها را از بین ببرد. پوست خود را ماساژ دهید. ماساژ باعث تخلیه چربی پوست می شود و از تجمع آن جلوگیری می کند. علاوه بر این ، ماساژ دادن جریان خون را در پوست بهبود می بخشد.

 

بعد از ماساژ، صورت خود را با آب گرم بشویید تا چربی آن گرفته شود و بعد بلافاصله مقداری آب سرد به پوست خود بپاشید تا منافذ آن بسته شود. پس از این کار پنبه ای را به گلاب یا آب لیمو آغشته کنید و سطح پوستتان را با آن پاک کنید.اگر پوستتان چرب است ، روزی یک بار به آرامی پوست خود را با صابون غیر معطر (ترجیحاً صابون های آنتی باکتریال) بشویید و پوست خود را ماساژ دهید.

 

گلاب و آب لیمو  اثر قابض دارند و باعث افزایش گردش خون می شوند. اگر پوستتان خیلی چرب است، هفته ای یک بار از ماساژ با سرکه سیب استفاده کنید تا چربی پوست کاهش یابد. برای این کار سرکه سیب را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه پوستتان را بشویید. آسودگی روحی و روانی داشته باشید. خواب خوب و مرتب داشته باشید، به میزان لازم استراحت کنید و از عصبانیت  بپرهیزید.

 

از مالیدن یا ترکاندن جوش ها خودداری کنید. جوش های چرکی را نباید با فشار خالی کرد. برای خالی کردن آنها دستگاه های مکنده ای وجود دارد که جوش ها را در شرایط کاملاً استریل تخلیه می کند. موهایتان را حداقل دو بار در هفته با شامپو بشویید. اجازه ندهید که موهایتان روی صورت بیاید. حتی در شب و به هنگام خواب موی کثیف و چرب باعث پخش چربی و باکتری ها می شود. تعریق در 15 درصد افراد باعث تشدید آکنه می شود. پس از کار کردن در هوای گرم و مرطوب ، پختن غذا و ورزش، عرقتان را بشویید و در اسرع وقت چربی را از بدن و صورتتان پاک کنید.

 

برای بهبود آکنه ، سعی کنید آرامش روانی داشته باشید و از مواد آرایشی غیر معتبر و چرب استفاده نکنید.

 

برای آرایش کردن از مواد آرایشی روغنی و چرب استفاده نکنید، زیرا این مواد می توانند فولیکول های مو را مسدود کنند و باعث ایجاد و یا تشدید آکنه شوند. خصوصاً افرادی که پوستی چرب دارند، باید از کرم های مرطوب کننده و حتی ضدآفتاب  استفاده کنند که فاقد چربی باشد. آرایش صورت خود را روزی 2 بار با آب و شیرپاک کن های فاقد چربی و سازگار با پوست پاک کنید.

 

قبل از استفاده از مارک جدید لوازم آرایشی ، حتماً آن را روی بازوی خود تست کنید تا مطمئن شوید که پوستتان به آن حساسیت ندارد. اشعه ماورای بنفش خورشید، باعث بهبود ضایعات می شود، اما در 10 درصد افراد باعث تشدید علایم می شود.

 

در زمان قاعدگی حساسیت غدد چربی دختران نسبت به هورمون های جنسی مردانه افزایش می یابد و این باعث افزایش چربی در پوست آنها می شود. برای جلوگیری از بروز یا تشدید آکنه، در این زمان باید پوست خود را با صابون بشویید و پس از شست و شو پوستتان را با پنبه ی آغشته به محلول های الکلی موجود در بازار که حاوی آنتی بیوتیک هستند، پاک کنید.

 

حوله صورتتان را هر روز عوض کنید و همیشه از حوله تمیز و خشک استفاده کنید، زیرا باکتری ها این توانایی را دارند که به سرعت در حوله های مرطوب رشد کنند.  آکنه را نباید یک عارضه جزئی و کم اهمیت تلقی کنید. حتی ملایم ترین انواع آکنه دست کم یک سال باقی می ماند. مدت بیماری در برخی افراد به 15 سال و حتی تا آخر عمر نیز رسیده است.

 

از ورزش و پیاده روی غفلت نکنید. اگر هر روز صبح 3 کیلومتر پیاده روی کنید و بعد از آن دوش بگیرید متوجه می شوید که پس از مدت کوتاهی بسیاری از جوش ها برطرف شده و پوستتان بسیار شاداب تر می شود.

 

آکنه را نباید یک عارضه جزئی و کم اهمیت تلقی کنید، زیرا می تواند فشارهای عصبی فراوانی را برای فرد ایجاد کند. حتی ملایم ترین انواع آکنه دست کم یک سال باقی می ماند. مدت بیماری در برخی افراد به 15 سال و حتی تا آخر عمر نیز رسیده است. در صورت طولانی شدن مدت آکنه ، فرد اعتماد به نفس  خود را از دست می دهد و تصور بدی از ظاهر خود پیدا می کند. درمان در اغلب موارد مؤثر است، اما نیاز به حوصله و صرف وقت فراوان دارد. در بسیاری از افراد بیماری پس از دوران بلوغ و نوجوانی، خود به خود برطرف می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 22
  • بازدید کلی : 3,978